Newsletter

Sos TABASCO® już od 150 lat doprawia dania i drinki na całym świecie

10.01.2018, 10:19aktualizacja: 10.01.2018, 10:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AVERY ISLAND, Luizjana, 10 stycznia 2018 r. /PRNewswire/ - W 1868 roku Edmund McIlhenny zebrał pierwszy plon papryczek tabasco. To właśnie z nich przyrządził pikantny sos nadający smaku potrawom serwowanym rodzinie i znajomym. Stworzenie tego prostego sosu niepostrzeżenie przyczyniło się do zmiany zwyczajów kulinarnych na zawsze. Dziś, w 150 rocznicę tego wydarzenia, te same składniki, które znalazły się w pierwszym sosie TABASCO® - papryczki tabasco, sól i ocet - starzone są i butelkowane praktycznie w ten sam sposób przez potomków Edmunda na wyspie Avery Island.

Interaktywny, wielokanałowy komunikat prasowy dostępny jest tutaj: https://www.multivu.com/players/English/8241451-tabasco-celebrates-150-years/

Mistrzostwo przygotowania i wszechstronność zastosowania sosu TABASCO® przyczyniły się do jego popularności wśród szefów kuchni, domowych kucharzy, barmanów i miłośników kulinariów już od ponad półtora wieku. Z okazji 150 rocznicy powstania firma McIlhenny Company, producent sosu TABASCO®, rozpocznie całoroczne obchody tak ważnego wydarzenia w historii firmy w celu upamiętnienia tych, którzy rozpowszechnili „ten dobry sos, który robi pan McIlhenny" na stołach czy w kuchniach i uczynili z niego niezbędny składnik w tradycyjnych i nowoczesnych przepisach na całym świecie.

Sos TABASCO® jest tak unikalną, międzynarodową marką nie tylko ze względu na jej wszechobecność, ale także wszechstronność zastosowania. Kultowe butelki z czerwonymi nakrętkami i etykietami w kształcie rombu sprzedawane są w ponad 185 krajach i terytoriach, a napisy na etykietach przetłumaczone zostały na 22 języki i dialekty. Rozpoznawalny sos paprykowy można znaleźć tak w popularnych knajpach, małych barach czy w wykwintnych restauracjach, jak i w domowych spiżarniach, na kuchennych blatach i pod ręką smakoszy na całym świecie.

„Cała nasza rodzina i wszyscy pracownicy McIlhenny Company są niezmiernie wdzięczni za niegasnący entuzjazm w stosunku do sosu TABASCO®, który umożliwia nam świętowanie tej wspaniałej rocznicy - skomentował Anthony A. Simmons, prezes i główny dyrektor wykonawczy firmy McIlhenny Company z piątego pokolenia rodziny McIlhenny. - Nie wiem, czy mój pra-pra-pradziadek kiedykolwiek wyobrażał sobie, że przepis prosto z jego ogródka przyczyni się do powstania zupełnie nowej kategorii produktów spożywczych. Sto pięćdziesiąt lat później na pewno cieszyłby się z tego, że dzięki niemu tak wiele osób z całego świata może próbować dobrych smaków. Nie możemy doczekać się przyszłości sosu TABASCO® i już zastanawiamy się, jakie znajdzie zastosowania w kolejnych 150 latach” - dodał prezes.

Obchody 150-lecia powstania sosu rozpoczną się w Nowym Orleanie wraz z limitowanym pokazem komediowej burleski „TABASCO: A Burlesque Opera". Przedstawienie opisuje dzieje z końca XIX wieku i nie było wystawiane w całości od ponad stu lat. Bilety na pokaz zrealizowany przez stowarzyszenie New Orleans Opera Association dostępne są publiczności pod adresem http://neworleansopera.org/operas na przedstawienia w dniach od 25 do 28 stycznia 2018 r.

Obchody będą odbywać się także 28 stycznia 2018 r. Wielu najlepszych szefów kuchni i ośrodków kulinarnych z Nowego Orleanu weźmie udział w pierwszym Tygodniu TABASCO® zorganizowanym przy współpracy z komisją New Orleans Tricentennial Commission, której zadaniem jest uświetnienie trzy setnej rocznicy założenia miasta Nowy Orlean przypadającej na ten rok. Oficjalne święto obejmie współpracę marki TABASCO® z szefami kuchni, przygotowanie specjalnych menu, wyjątkowych dań i nie tylko.

Z Nowego Orleanu obchody ruszą dalej w celu upamiętnienia roli sosu TABASCO® w kuchni na całym świecie. Firma McIlhenny Company zaprosi wielbicieli z Nowego Jorku, Londynu, Szanghaju i nie tylko na różnego rodzaju wydarzenia, w ramach których możliwa będzie degustacja nieoczekiwanych i nowatorskich pomysłów najlepszych szefów kuchni i kreatywnych kucharzy na zastosowanie paprykowego sosu. Poprzez wyjątkowe wideo 360 stopni fani sosu z całego świata zostaną przetransportowani prosto na wyspę Avery Island, na której ciągle rozciągają się pola papryczek tabasco, zgniatanych i starzonych w dębowych beczkach. To właśnie tutaj fabryka sosu TABASCO® nadal produkuje każdą butelkę znanej na całym świecie przyprawy.

Natomiast dla tych, którzy będą świętować w domu marka TABASCO® przygotowała inne niespodzianki. Firma zaprosiła zaprzyjaźnionych szefów kuchni i barmanów z różnych zakątków świata do przedstawienia klasycznych dań i drinków, dzięki którym sos zyskał status kultowego oraz popularnych, czasem zaskakujących posiłków, które sprawiają, że bez sosu TABASCO® trudno jest się obyć także dziś. Przepisy będą publikowane w ciągu roku na stronie TABASCO.com oraz na profilach społecznościowych marki TABASCO®, a towarzyszyć im będą opisy roli, którą sos paprykowy odegrał w historii kulinariów, Ameryki i globalnej kultury.

Aby dowiedzieć się więcej na temat 150 rocznicy sosu TABASCO®, zapraszamy do odwiedzin na stronie TABASCO.COM lub obserwowania mediów społecznościowych pod znacznikiem #TABASCO150.

McIlhenny Company

Firma McIlhenny Company produkuje produkty marki TABASCO®, które sprzedawane są w ponad 185 krajach i terytoriach na świecie, a napisy na etykietach przetłumaczone zostały na 22 języki i dialekty. Firma ze 150-letnią tradycją produkuje sosy paprykowe, w tym znane na całym świecie sosy TABASCO® Brand Original Red SauceGreen Jalapeno SauceChipotle SauceSWEET & Spicy SauceHabanero SauceGarlic Pepper SauceBuffalo Style Hot SauceSriracha Sauce.

Źródło: McIlhenny Company

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.01.2018, 10:19
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ