Pobierz materiał i Publikuj za darmo
We wtorek, w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, odbyła się konferencja „Standardy Etyczne i Prawa Kobiet w Biznesie”, w której udział wzięli m.in. Hanna Lehtinen, ambasador Finlandii w Polsce, Ole Egberg Mikkelsen, ambasador Królestwa Danii w Polsce, Beata Gorajek, dyrektor generalny Ministerstwa Rozwoju, Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Network Poland czy rzecznik praw obywatelskich - Adam Bodnar.
Jednym z głównych punktów konferencji było podpisanie Deklaracji Standardu Programu Etycznego. W uroczystości wzięła udział także Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny Grupy Oknoplast, która z ramienia firmy podpisała ten wyjątkowy dokument.
„Przystąpienie do „Standardu Programu Etycznego” jest elementem strategii działania firmy odpowiedzialnej społecznie realizowanej przez Grupę Oknoplast - komentuje Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny Grupy Oknoplast. - Jedną z kluczowych misji przedsiębiorstwa jest właśnie społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma odpowiedzialna, etyczna i wiarygodna powinna w obecnych czasach charakteryzować się nie tylko wysoką jakością świadczonych usług, wytwarzanych produktów, lecz także dbałością o swoich pracowników, podwykonawców i partnerów”.
Standard Etyki to część Programu Biznes i Prawa Człowieka, który ma na celu implementację wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka w Polsce oraz ich praktyczne zastosowanie w Programach Etycznych implementowanych w firmach i innych organizacjach. Powołana w ramach Programu Koalicja skupia firmy i instytucje aktywnie angażujące się w działania z zakresu wdrażania i rozpowszechniania wartości etycznych. Według deklaracji „Standardu Programu Etycznego” firmy mają przestrzegać praw człowieka i wspierać ich ochronę oraz eliminować wszelkie przypadki ich łamania.
Polityka compliance w Grupie Oknoplast
Grupa Oknoplast to nowa generacja firmy rodzinnej. To podkrakowskie przedsiębiorstwo będące jedną z pięciu największych firm branży okien PVC w Europie, na początku 2016 r. rozpoczęło proces wdrażania nowej misji, wizji i strategii organizacji 2021. Wizja Oknoplast zakładała, że oferując odważne i niezawodne rozwiązania, będzie on globalnym liderem w kreowaniu przestrzeni dla klientów, pracowników oraz partnerów. Natomiast jednym z głównych elementów wizji jest szacunek, który objawia się w poszanowaniu dla różnorodności oraz równouprawnieniu.
Ponadto, Grupa Oknoplast od początku 2017 r. wprowadziła szereg zmian w organizacji, mających na celu implementację polityki compliance.
„Cały rok 2017 r. przygotowywaliśmy się do wdrożenia polityki compliance. Etyka w firmie to z jednej strony kwestia aspiracji i oczekiwań społecznych, z drugiej zaś budowanie zapory dla potencjalnych nadużyć - tłumaczy Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny, Grupa Oknoplast. - Dział prawny oraz dział HR Grupy Oknoplast wspólnie wypracowali narzędzia, gwarantujące przestrzeganie standardów etycznych. Od początku roku w firmie funkcjonuje m.in. stanowisko compliance officera, który troszczy się o unikanie konfliktu interesów i stoi na straży przestrzegania praw człowieka.
Grupa Oknoplast w 2018 r. będzie sukcesywnie wdrażała politykę compliance do swojej firmy. Przystąpienie do „Standardu Programu Etycznego” opracowanego pod egidą ONZ jest tylko potwierdzeniem kierunku, który firma obrała i od kilku lat realizuje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.12.2017, 14:13 |
Źródło informacji | Grupa Oknoplast |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Santander Bank Polska nagrodzony za najlepszą wielokanałową obsługę klienta
Po raz trzeci Santander Bank Polska zdobył tytuł „Złoty Bank” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi. Kredyt gotówkowy znalazł się na 2. miejscu, a konto osobiste na 3. w kategoriach produktowych „Złoty Bankier”. Kanały social media banku zajęły 2. miejsce.- 24.04.2024, 11:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Santander Bank Polska
-
Spółka MidOcean Energy należąca do EIG przejmuje 20 procent udziałów w Peru LNG
- 24.04.2024, 09:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Zaawansowane urządzenia do wytwarzania wodoru zdobywają główną nagrodę i 1 milion dolarów w konkursie TERA-Award
- 24.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire