Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zakupienie Fiata 500 przez Modern Art Museum (MoMA) w Nowym Jorku umożliwiło Fiatowi zdobycie jednej z nagród w ramach Corporate Art Awards 2017. Dzięki tej inicjatywie, najpopularniejszy samochód-ikona w historii marki, która wprowadziła we Włoszech popularny samochód dla mas i została światowym ambasadorem swojego kraju oraz największym symbolem włoskiej kreatywności, stał się prawdziwym dziełem sztuki nowoczesnej o światowej sławie.
Zainicjowany w 2016 roku prestiżowy konkurs Corporate Art Awards, jest organizowany we współpracy z LUISS Business School i przy wsparciu Italian Arts, Ministerstwa Dziedzictwa Narodowego i Turystyki, włoskiej organizacji pracodawców i przemysłowców Confidustria, stowarzyszenia włoskich bankowców ABI, włoskiego stowarzyszenia muzeów Museimpresa oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Konkurs organizowany jest w celu lepszej rozpoznawalności i podniesienia renomy projektów łączących świat biznesu ze światem sztuki.
Tegoroczna edycja, która niedawno zakończyła się w Rzymie ceremonią wręczenia nagród w Sali Spadolini w Collegio Romano, była powtórzeniem międzynarodowego sukcesu z 2016 roku, dzięki udziałowi 80 firm pochodzących z 18 krajów. To globalny wymiar, który doskonale odzwierciedla tożsamość samego Fiata 500 - wystarczy pomyśleć, że ponad 80% sprzedaży dokonuje się poza granicami Włoch, a samochód ten jest najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie, będąc na pierwszym miejscu w dziewięciu krajach europejskich i na podium w siedmiu innych.
W czasie prywatnej audiencji u prezydenta Włoch Sergio Mattarelli, Olivier Francois, szef marki Fiat oraz dyrektor działu marketingu FCA powiedział: „Jesteśmy zaszczyceni tą prestiżową nagrodą. Jest to namacalny dowód, że Fiat 500 jest nie tylko wielkim dziełem przemysłu z 60-letnią historią, ale rzeczywistym symbolem włoskiej kreatywności, który zdobył sobie zaszczytne miejsce w masowej wyobraźni. Jego podróż trwa po dziś dzień, z coraz większym wigorem i świadomością pełnienia roli światowego ambasadora włoskiej doskonałości".
Niezwykle cenne wyróżnienie Corporate Art Award 2017 jest już kolejną nagrodą dla nadzwyczajnego Fiata 500 i to po 60 latach od jego powstania. Włączenie modelu do stałej kolekcji MoMA, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, jest niezaprzeczalnym dowodem, że jest to samochód kultowy o światowym statusie, to wyraz hołdu dla jego niepowtarzalnego stylu. Urocza „mordka” Fiata 500 z jego chromowanymi wąsami i okrągłymi światłami rozpoznawalna jest na całym świecie i inspirowała artystów z całego świata, którzy nawiązywali do niej w swoich pracach.
Model zakupiony przez MoMA to wersja 500F, najpopularniejsza 500 w historii, produkowana od 1965 do 1972 roku. Jeśli zsumujemy 500F z innymi wersjami (Sport, D, L i R) pierwszej generacji, to uzyskamy ponad 4 miliony samochodów wyprodukowanych w okresie od 1957 do 1975 roku. Zatem jest to samochód, który odniósł bezdyskusyjny sukces, a w 2007 doczekał się powstania nowej generacji - współczesna 500, tak jak jej znamienita poprzedniczka, od razu odniosła ogromny sukces i w ciągu 10 lat została zakupiona przez 2 miliony klientów oraz zdobyła imponującą pulę nagród, w tym tytuł Samochodu Roku oraz nagrodę Compasso d'Oro.
Poza doskonałą sprzedażą samochodu na całym świecie i licznymi nagród, Fiat 500 jest światowym symbolem włoskiego przemysłu i wzornictwa, który na stałe zagościł w masowej wyobraźni, zyskując znaczenie wykraczające daleko poza branżę motoryzacyjną. Status ten potwierdza imponujący program wydarzeń, w których marka Fiat wzięła udział w tym roku, aby uczcić 60. urodziny Fiata 500. Oprócz dołączenia do kolekcji MoMA oraz nagrody Corporate Art Awards, Fiat 500 wystąpił w pierwszym krótkometrażowym filmie Fiata zatytułowanym „See you in the future” u boku zdobywcy Oscara Adriena Brody’ego oraz wziął udział we wspaniałej objazdowej imprezie „500 Forever Young Tour”, która odwiedziła najpiękniejsze place Europy. Wreszcie, kultowemu Fiatowi został poświęcony znaczek oraz moneta - przedmioty zarówno użytku codziennego, jak i kolekcjonerskie, przeznaczone dla miłośników numizmatyki, Fiata 500 i wszystkich tych, którzy chcą nosić w kieszeni autentyczne włoskie arcydzieło, zawsze aktualne i wierne sobie.
Opis zdjęć:
Fot. 1: Fiat 500F,
Fot. 2: Fiat 500F,
Fot. 3: "O. François e S. Mattarella, prezydent Republiki Włoch (credits Ufficio Stampa Presidenza della Repubblica)",
Fot. 4: "Luca Napolitano, Szef marki Fiat na region EMEA, odbiera Corporate Art Award od Luca Desiata, kuratora nagrody".
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.11.2017, 11:14 |
Źródło informacji | FCA Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Morskie farmy wiatrowe Bałtyk z nową identyfikacją wizualną i serwisem internetowym
- 25.04.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polenergia
-
Image
Dlaczego kontrahenci nie płacą? Bo sami mają problemy lub po prostu złe intencje
Aż 94 proc. firm handlujących z odroczonym terminem płatności przynajmniej raz zetknęło się z problemem faktur, które nie były opłacone na czas. Ponad połowa z nich przeterminowana jest o co najmniej 60 dni - wynika z cyklicznego badania Skaner MŚP realizowanego na potrzeby BIG InfoMonitor. Nieodzyskane należności to zmora przede wszystkim firm transportowych i handlowych, ale też mikro i małych przedsiębiorstw. Spóźnialski klient przeszkadza w płatnościach i inwestycjach, ale często ma też złe intencje.- 24.04.2024, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Konfederacja Lewiatan
-
Image
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w modernizację centrum digitalizacji w Radomiu PAP
Radomskie centrum digitalizacji Iron Mountain - jeden z największych tego rodzaju obiektów na świecie, został w 2023 r. uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Na modernizację obiektu, w tym budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego, Iron Mountain przeznaczy do 10 mln zł.- 24.04.2024, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom