Newsletter

2,38 miliona odwiedzających i sprzedaż książek o wartości 56 milionów USD na Międzynarodowych Targach Książki 2017 w Szardży

16.11.2017, 12:29aktualizacja: 16.11.2017, 12:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Międzynarodowe Targi Książki 2017 w Szardży
Międzynarodowe Targi Książki 2017 w Szardży

SZARDŻA, Zjednoczone Emiraty Arabskie - (BUSINESS WIRE) - 36. Międzynarodowe Targi Książki w Szardży (SIBF) zakończyły się rekordowymi wynikami, przyciągając 2,38 miliona odwiedzających podczas jedenastu dni targów. W ramach trzecich co do wielkości targów książki na świecie odbyło się ponad 2600 wydarzeń kulturalnych. Zaproszono ponad 400 autorów i intelektualistów,1690 wystawców z 60 krajów, którzy zaprezentowali łącznie ponad 1,5 miliona tytułów.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera multimedia. Pełna wersja jest dostępna pod adresem: http://www.businesswire.com/news/home/20171115006587/en/ "http://www.businesswire.com/news/home/20171115006587/en/

Duża liczba zakupionych książek doprowadziła do osiągnięcia wyniku sprzedaży wynoszącego łącznie 56 083 417 USD (206 milionów AED) - wzrost o 17 % w porównaniu z 2016 rokiem. Zarówno liczba odwiedzających jak i wyniki sprzedaży SIBF 2017 są najwyższe od początku trzydziestopięcioletniej historii festiwalu.

W ramach Programu Profesjonalnych Spotkań, jednego z najważniejszych corocznych wydarzeń networkingowych dla wydawców w regionie, odbyło się 2800 spotkań, w których udział wzięło 405 wydawców i specjalistów w celu zawarcia umów w sprawie sprzedaży i zakupu praw. W okresie poprzedzającym festiwal i w trakcie jego trwania, hashtag #SIBF2017 był wykorzystywany w 139 krajach i odnotował ponad 1,3 miliarda wpisów łącznie w języku angielskim i arabskim, co wskazuje na światową renomę jaką cieszą się targi SIBF.

Podczas tegorocznej edycji festiwalu, status „Gościa Honorowego” przyznano Wielkiej Brytanii. Współprace kulturalną podjęły, między innymi, takie znane osobistości jak Alexandra Shulman, była redaktor naczelna brytyjskiego Vogue, autorka biografii członków rodziny królewskiej Claudia Joseph, dziennikarz Sarfraz Manzoor, uznany powieściopisarz Neel Mukherjee, i Jacks Thomas, dyrektor Londyńskich Targów Książki.

Targi gościły również wybitnych luminarzy kultury i literatury arabskiej, m. in. pochodzącego z Syrii aktora Ghassana Masouda, saudyjskiego pisarza, Abdo Khala, algierskiego powieściopisarza, Waciny Leredja, palestyńskiego poetę i powieściopisarza Ibrahima Nasrallaha, oraz jordańskiego pisarza Jamala Naji.

Na liście znanych osobistości spoza świata arabskiego, które więzły udział w targach znaleźli się: pochodzący z Pakistanu były gracz w krykieta, Wasim Akram, amerykański autor książek dla dzieci i młodzieży Peter Lerangis, amerykańska pisarka Victoria Christopher, francuski pisarz Julien Columeau, indyjski powieściopisarz Manu Joseph, i wielu innych.

Hasłem przewodnim tegorocznych targów SIBF był „Świat ukryty we wnętrzu książki”. Pokazuje ono wizję Szardży dotyczącą wartości książki jako podstawowego źródła wiedzy, i jako klucza do różnorodnych kultur świata i dziedzin.

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20171115006587/en/

Źródło: Szardża

KONTAKT:

National Network Communications (NNC)

Fadia Daouk

tel. kom. +971 52 617 2111

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.11.2017, 12:29
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ