Celularity, Inc., przyspiesza prace nad przełomową platformą diagnostyki i terapeutyki na bazie łożyska ludzkiego

22.08.2017, 18:12aktualizacja: 22.08.2017, 18:12

Nowa firma biotechnologiczna przyspiesza realizację innowacji zmieniających oblicze leczenia raka, chorób zakaźnych i zwyrodnieniowych oraz regeneracji funkcjonalnej; Napływ kapitału, ponad 200 patentów w toku i przyznanych, aktywa przedkliniczne i kliniczne oraz produkty komercyjne pozyskane od szeregu firm, w tym Celgene Corporation, Sorrento Therapeutics (Nasdaq: SRNE), United Therapeutics (Nasdaq: UTHR) i Human Longevity, Inc.

WARREN, New Jersey, 22 sierpnia 2017 r. /PRNewswire/ - Nowopowstała firma biotechnologiczna Celularity, Inc. ogłosiła dzisiaj przyspieszenie prac nad leczeniem regeneracyjnym komórek i tkanek nakierowanym na potrzeby związane z chorobami chronicznymi, zwyrodnieniowymi i nowotworami. Firma Celularity zakończyła serię A inwestycji, pozyskując finansowanie od szeregu firm biofarmaceutcznych, w tym Sorrento Therapeutics, United Therapeutics Corporation i Human Longevity, Inc. oraz inwestorów przedsiębiorczych.

Firma Celularity powstała na bazie znacznej własności intelektualnej, aktywów na etapie klinicznym, badań klinicznych i podstawowych oraz wiedzy specjalistycznej z zakresu rozwoju leków. Pozyskana własność intelektualna obejmuje między innymi:

- kilka leków immunoonkologicznych i medycyny regeneracyjnej na etapie klinicznym i przedklinicznym,

- własna allogeniczna platforma immunoterapeutyczna (gotowa do użytku),

- ponad 200 patentów w toku i przyznanych w zakresie terapii komórkowej, znaczna własność intelektualna w zakresie komórek macierzystych łożyska,

- szeroki zakres ludzkich przeciwciał CAR,

- łączone programy immunoonkologiczne CD38 typu IND-ready,

- produkty regeneracji funkcjonalnej Biovance® i Interfyl®* na etapie komercyjnym oraz w rozwoju,

- repozytorium biologiczne komórek macierzystych LifeBankUSA cieszące się dwoma dekadami doświadczenia w prowadzeniu działalności.

Rozwinięta na bazie pionierskich dokonań dr. n. med. Roberta Hariri w zakresie leków i biomateriałów komórkowych pozyskanych z łożyska zdolność firmy Celularity do produkcji komórek macierzystych z łożyska, tworzenia potencjalnych leków i wdrażania sposobów leczenia umożliwia firmie wykorzystanie potencjału łożyska ludzkiego i działanie wzdłuż całego łańcucha wartości.

„Celularity działa w oparciu o nowy model biotechnologiczny, w ramach którego możliwe jest zastosowanie potrzebnych umiejętności do jak najlepszego wykorzystania naszej platformy badania łożyska na potrzeby całego zakresu zastosowań leczniczych - skomentował założyciel i główny dyrektor wykonawczy firmy Celularity dr n. med Robert J. Hariri. - Dzięki wsparciu ze strony naszych inwestorów możemy utworzyć sprawdzony system technologii medycyny regeneracyjnej i zebrać konieczną wiedzę w celu utworzenia przełomowych sposobów leczenia chorób śmiertelnych i nieuleczalnych” - dodał dr Hariri. Uprzednio dr Hariri zajmował stanowisko przewodniczącego, głównego dyrektora naukowego i głównego dyrektora wykonawczego w firmie Celgene Cellular Therapeutics oraz założył firmę Anthrogenesis Corporation nabytą przez Celgene w roku 2002. Dr Hariri jest także współzałożycielem firmy Human Longevity, Inc.

Utworzenie firmy Celularity pozwoli na wykorzystanie przełomowych odkryć w zakresie nowych, biologicznie aktywnych populacji komórek pozyskiwanych z ludzkiego łożyska na cele zastosowań leczniczych. Firma Celularity wykorzysta pionierskie, skalowalne odkrycia w zakresie wykorzystania łożyska po porodzie, będącego etycznym i odnawialnym źródłem biomateriałów. Program badawczy firmy Celularity opiera się na allogenicznej platformie, w ramach której możliwe jest wykorzystanie kliniczne komórek i materiałów charakteryzujących się tolerancją immunologiczną pozyskanych od różnorodnej grupy chętnych dawców.

Lek n. med. Andrew von Eschenbach, jeden z członków założycielskich zasiadających w radzie dyrektorów firmy Celularity i były komisarz w amerykańskiej Agencji Żywności i Leków oraz dyrektor Krajowego Centrum Onkologicznego skomentował, że „pionierskie osiągnięcia założyciela firmy Celularity Boba Haririego otworzyły drogę do wykorzystania niezwykłych właściwości komórek macierzystych pochodzenia łożyskowego". „Nowe rozwiązania przynoszą nadzieję co do utworzenia bezpiecznych i skutecznych terapii najpoważniejszych chorób zwyrodnieniowych. Dzięki skupieniu działań Celularity na przyspieszaniu innowacji w zakresie medycyny regeneracyjnej firma może stać się katalizatorem zastosowania terapii komórkowej w leczeniu najtrudniejszych chorób” - dodał lekarz.

„Z radością współtworzymy firmę Celularity wraz z dr. Haririm i jego zespołem naukowym, a także innymi globalnymi, wiodącymi firmami biofarmaceutycznymi, w tym Celgene, Human Longevity Inc. i United Therapeutics. Potencjał terapii regeneracyjnych w leczeniu szerokiego zakresu przypadłości zwyrodnieniowych jest powszechnie znany. Dostrzegamy możliwe synergie w leczeniu onkologicznym i potencjalne zwiększenie naszych szans w walce ze złośliwymi formami raka. Technologie, własność i zasoby firmy Celularity umożliwią posunięcie dalej pewnych programów terapii komórkowej Sorrento, a mogą także przyczynić się do ułatwienia i obniżenia kosztów allogenicznych terapii komórkowych na bazie autologicznych terapii komórkowych” - podsumował dr Henry Ji, prezes i główny dyrektor wykonawczy firmy Sorrento Therapeutics.

*Interfyl to zarejestrowany znak towarowy firmy Alliqua BioMedical, Inc.

O Celularity, Inc.

Firma Celularity z siedzibą w Warren w stanie New Jersey jest przedsiębiorstwem biotechnologicznym będącym w posiadaniu własnych, przełomowych rozwiązań technologicznych i własności intelektualnej umożliwiającej wykorzystanie właściwości łożyska ludzkiego. Portfel aktywów z zakresu medycyny firmy obejmuje ponad 200 patentów przyznanych lub w toku, a także aktywa kliniczne i przedkliniczne obejmujące wykorzystanie CAR w allogenicznych produktach CAR-T/NK, licencje na ponad 100 aktywów immunoterapeutycznych oraz działalność w zakresie pozyskiwania materiałów biologicznych i regeneracji funkcjonalnej na etapie komercyjnym. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.celularity.com. Zapraszamy do odwiedzenia firmy Celularity w mediach społecznościowych: @Celularity.

O United Therapeutics

Firma United Therapeutics Corporation jest przedsiębiorstwem biotechnologicznym skupiającym działalność na rozwoju i komercjalizacji innowacyjnych produktów leczniczych na potrzeby pacjentów cierpiących na choroby chroniczne i zagrażające życiu.

O Sorrento Therapeutics

Firma Sorrento jest przedsiębiorstwem biotechnologicznym skupiającym się na antyciałach w stadium klinicznym zajmującym się badaniami nad nowymi metodami leczenia w zakresie immunoonkologii, chorób zapalnych i autoimmunologicznych. Wśród najważniejszych potencjalnych produktów firmy Sorrento znajdują się leki immunoterapeutyczne w leczeniu guzów litych i nowotworów hematologicznych, a także leki przeciwbólowe w późnych stadiach choroby. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://sorrentotherapeutics.com

O Human Longevity, Inc.

Firma Human Longevity, Inc. (HLI) jest przedsiębiorstwem skupiającym się na analityce medycznej na bazie genomiki. Firma dąży do utworzenia największej i najobszerniejszej na świecie bazy danych całego genomu, fenotypu i danych klinicznych. Firma HLI rozwija i stosuje programowanie i uczenie maszynowe na dużą skalę w celu pozyskiwania odkryć rewolucjonizujących medycynę. Poza HLIQ Whole Genome i HLIQ Oncology firma HLI obejmuje także HLI Health Nucleus, centrum genomicznych badań klinicznych, które wykorzystuje analizę sekwencji genomu, zaawansowane obrazowanie kliniczne i innowacyjne uczenie maszynowe poza dostarczaniem aktualnych informacji zdrowotnych dopasowanych do pacjenta w celu przedstawienia najbardziej wyczerpującego obrazu zdrowia każdej osoby. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.humanlongevity.com lub http://www.healthnucleus.com.

Źródło: Celularity, Inc.