Newsletter

MachineVantage, firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym rozpoczyna działalność z finansowaniem od Unilever Ventures i IRI

27.06.2017, 14:57aktualizacja: 27.06.2017, 14:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

BERKELEY, Kalifornia, 27 czerwca 2017 r. /PRNewswire/ - MachineVantage, firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence, AI) i uczeniu maszynowym (Machine Learning, ML) pozyskała finansowanie od IRI i Unilever Ventures. Firma MachineVantage korzysta z rozwiązań AI i ML na bazie algorytmów obejmujących marketing i innowacje produktowe.

Skupiająca się na innowacjach konsumenckich, produktowych i marketingowych firma MachineVantage (www.machinevantage.com) stosuje własne algorytmy sztucznej inteligencji i rozwiązania uczenia maszynowego do pozyskiwania innowacji produktowych, semiotyki marek, inspiracji twórczych oraz wiadomości z cyfrowych i sklepowych punktów sprzedaży. Firma pracuje z dużymi, wielonarodowymi klientami w Ameryce Północnej oraz na poszczególnych rynkach w Europie, regionie Azji-Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie.

Firma MachineVantage ma swoją siedzibę w Berkeley i została założona w 2016 roku przez dr. A. K. Pradeepa, który wcześniej był pionierem w branży neuromarketingu, czyli zastosowania zaawansowanej neurologii w marketingu. Jego wiodąca w branży firma NeuroFocus została nabyta przez koncern Nielsen w 2011 roku. Następnie jego firma BoardVantage zajmująca się oprogramowaniem jako usługą została nabyta przez Nasdaq w roku 2016.

„Wielu z najlepszych marketerów na świecie stara się wykorzystać niesamowitą moc algorytmów w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym do wypracowania przewagi konkurencyjnej - skomentował dr Pradeep. - To, co wyróżnia MachineVantage to nasze dogłębne zrozumienie podstawowych zasad kierujących zachowaniem zakupowym klientów w połączeniu z wyjątkowymi algorytmami, które przetwarzają informacje wchłaniane przez konsumentów tuż pod progiem świadomej konsumpcji. Przyłączenie się do nas takich globalnych innowatorów, jak IRI i Unilever jest prawdziwym przywilejem. Wspólnie będziemy zachwycać konsumentów na całym świecie” - dodał dr Pradeep.

Rozwiązania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego firmy MachineVantage tworzone są od podstaw na potrzeby specjalistów w zakresie marketingu, agencji brandingowych i reklamowych oraz innowatorów produktów dóbr pakowanych, handlu detalicznego, usług finansowych, zdrowia i kosmetyki, artykułów spożywczych i napojów oraz w branży motoryzacyjnej.

Firma IRI z siedzibą w Chicago jest wiodącym dostawcą dużych danych, analityki predykcyjnej oraz wybiegających w przyszłość spostrzeżeń. Jako jeden z pierwszych innowatorów w zakresie dużych danych firma IRI posiada największy na świecie zestaw różnorodnych danych zakupowych, medialnych, społecznych, przyczynowych i lojalnościowych, który pomaga organizacjom w branżach pakowanych dóbr konsumpcyjnych, leków bez recepty, handlu detalicznego, usług finansowych i mediów w rozwijaniu działalności.

„Wniesienie potęgi algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do wszystkich danych IRI i platformy IRI Liquid Data® może całkowicie odmienić oblicze marketingu przez zmiany w tworzeniu i realizacji spersonalizowanych kampanii i późniejsze dostosowywanie kampanii w czasie rzeczywistym na podstawie faktycznych zakupów - skomentował Andrew Appel, prezes i główny dyrektor wykonawczy w firmie IRI. - Dostrzegliśmy wyjątkową szansę na zintegrowanie potężnych rozwiązań MachineVantage z istniejącymi zasobami danych i analityki w IRI Liquid Data®. Firmy, które zastosują nowe rozwiązania wyciągną ogromne korzyści z pierwszej przewagi rynkowej” - dodał prezes.

Firma Unilever Ventures jest oddziałem zajmującym się kapitałem podwyższonego ryzyka i prywatnego kapitału w Unilever, koncernie z siedzibą w Londynie i Rotterdamie zajmującym się dobrami konsumpcyjnymi. Koncern Unilever co dzień obsługuje 2,5 miliarda klientów poprzez 400 marek, włączywszy wiodące na świecie znane marki takie, jak Lipton, Dove, Knorr, Ben & Jerry's, Sunsilk i Magnum. Firma Unilever Ventures inwestuje w młode, obiecujące firmy, zwłaszcza w zakresie higieny osobistej i inicjatyw cyfrowych, tym samym przyspieszając ich wzrost przez dostęp do globalnego ekosystemu, zasobów i doświadczenia marki Unilever.

„Ciągle szukamy światowych gwiazd do naszego portfela inwestycyjnego - skomentował Olivier Garel, dyrektor ds. przedsięwzięć w firmie Unilever Ventures. - Z doświadczeniem w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym oraz innowacyjnym podejściem do innowacji produktu i marketingu firma MachineVantage jak najbardziej odpowiada naszym założeniom inwestycyjnym i z przyjemnością będziemy wspierać jej rozwój” - dodał dyrektor.

Firma MachineVantage współpracowała już z kilkoma z największych marek koncernu Unilever w wielu krajach, gdzie marki należą do ulubionych wśród klientów, w tym na rynkach wschodzących.

„Zrozumienie trendów i preferencji konsumenckich jest kluczowe w określeniu, jak nasze marki mogą odpowiadać na zmieniające się potrzeby - skomentował Stan Sthanunathan, wiceprezes wykonawczy do spraw analityki konsumenckiej i rynkowej w Unilever. - Już korzystamy ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do wydobycia spostrzeżeń, które szybko i skutecznie mogą zostać przełożone przez nasze zespoły rozwoju produktu i marketingu na innowacyjne rozwiązania. Rok współpracy z MachineVantage przekonał nas co do niesamowitej potęgi ich technologii i prawdziwej wartości naszej inwestycji” - dodał wiceprezes.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/528137/MachineVantage_Logo.jpg

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/528192/IRI_Logo.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/528138/Unilever_Ventures_Logo.jpg

Źródło: MachineVantage

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.06.2017, 14:57
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ