Newsletter

Zdrowie i styl życia

Bionext wprowadza Biosight, internetową platformę, która zrewolucjonizuje badania farmaceutyczne

27.06.2017, 14:31aktualizacja: 27.06.2017, 14:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Szybsze opracowywanie nowych preparatów przez firmy farmaceutyczne dzięki zmniejszeniu wskaźnika niepowodzeń na etapie badań klinicznych.

STRASBURG, Francja--(BUSINESS WIRE)- spółka bioinformatyczna Bionext ogłosiła dzisiaj wprowadzenie BioSight, internetowej platformy biosymulacyjnej, która służy do sprawnej identyfikacji możliwych skutków ubocznych potencjalnych terapii farmakologicznych na ludzkie ciało. BioSight wykorzystuje opatentowany algorytm będący owocem 15 lat badań w dziedzinie biologii molekularnej, który potrafi przewidywać wszystkie cele biologiczne, w przypadku których występuje ryzyko interakcji z potencjalnymi terapiami farmakologicznymi. Jako dostępna w formule SaaS (oprogramowanie jako usługa) lub do instalacji na miejscu, niedroga i konfigurowana w kilka godzin platforma, BioSight pozwala farmaceutom i badaczom z dziedziny biomedycyny w sprawniejszy sposób opracowywać preparaty, ograniczać ryzyko niepowodzenia na etapie badań klinicznych i w efekcie zwiększać zwrot z inwestycji.

3,975 mld USD na lek

Powyższa liczba przedstawia średni koszt prowadzonych przez firmy farmaceutyczne prac badawczych niezbędnych do wprowadzenia nowego leku na światowy rynek (1). Zdaniem stowarzyszenia farmaceutów LEEM na każde 10 tysięcy docelowych preparatów przedmiotem wniosków patentowych staje się dziesięć, a tylko jeden trafia do sprzedaży jako składnik nowego leku. Wskaźnik niepowodzeń substancji badanych jako potencjalne leki jest szczególnie wysoki, a badania te porzucane są zwykle na późnym etapie i w zaawansowanych fazach badań klinicznych, gdzie występuje największe prawdopodobieństwo wykrycia efektów ubocznych. Koszty takich nieudanych preparatów sięgają setek milionów dolarów.

Szacuje się również, że ok. 85% tych niepowodzeń wynika z przyczyn biologicznych związanych z problemami z ich skutecznością lub toksycznością, które powstają na skutek interakcji leku z celami biologicznymi o innym profilu niż ten, dla którego opracowano lek.

Technologie cyfrowe w służbie szybszych postępów w metodach leczenia

Przy pomocy platformy BioSight Bionext dąży do całkowitego przeobrażenia dzisiejszego procesu opracowywania i tworzenia leków - a wszystko to dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej. Cel: obniżyć koszty początkowe wprowadzania innowacyjnych terapii na rynek oferując tysiącom niewielkich firm, laboratoriów i badaczy dostęp do technologii, które dotąd pozostawały poza ich zasięgiem.

Aby przyspieszyć rozwój BioSight i wzmocnić swoją pozycję na rynku bioinformatycznym, Bionext planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy zgromadzić ponad 5 mln euro funduszy.

(1) How Much Does Pharmaceutical Innovation Cost? (Ile kosztują innowacje farmaceutyczne?) Forbes, 2013

Wersja źródłowa informacji w portalu businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170621005740/en/

Źródło: Bionext

KONTAKT:

Yucatan dla Bionext

Caroline Prince

tel. +33-1-53-63-27-35

e-mail: bionext@yucatan.fr

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.06.2017, 14:31
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii